onsdag 6. januar 2010

Pinneklirr

Har fått tatt noen bilder ( ja tenk det gitt), fant en ledning som passet så nå har jeg fått overført noe fra kameraet.
Jeg er med i Månedens Lue 2010 på Norsk Strikkeforum.  Her er min Jacqeus Cousteau lue, strikket i 2 tråder Gjestal Baby Ull (Superwash) på pinne nr 3,5. Garnet er tatt fra garnlageret og det har da blitt redusert med 77 gram. Lua skal brukes av en 12 åring og jeg la da opp 110 masker og endret starten på fellingen til 23,25,25,25 masker før felling og merketråd og strikket 18 cm før jeg begynte fellingene. Avsluttet når jeg hadde 24 masker igjen og dro så tråden igjennom alle maskene.


Her er en Årølue strikket i Viking Balder. Den ble bestilt juleaften av nevøen til vår sønn og svigerdatter.  Her brukte jeg 2 hespler garn.

For ikke å gjøre noen forskjell så strikket jeg denne til søsteren hans også. Den er strikket av 1 nøste Mirasol fra Du Store Alpakka.

Dette er luen som er strikket etter samme  "mønster" som FOW Cowl'en som jeg strikket til svigerdatteren som julepresang. "Blomsten" er en strikket I-cord (strikket snor).Jeg brukte samme garn og farge til luen og det er Viking Balder som er brukt. Til luen gikk det med 1 hespel og til FOW Cowl'en brukte jeg 2 hespler.
Gratismønster finner du her FOW Cowl

I dag skal jeg se om jeg kan finne noe garn fra garnlageret som kan passe til Pixieluen som også er med i Månedens lue på Norsk Strikkeforum

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar