lørdag 12. november 2011

Litt toving må til selv om pinnene også klirrer

Har de siste par-tre ukene forsøkt meg på en ny teknikk, Nuno-filting og her ser dere noen resultater.

Her er det tovet flaskeskuler til vinflaske, og en til en vannflaske. I tillegg har jeg tovet på såpestykker.






Har også forsøkt å tove på silke og det blir ganske så lekkert synes jeg.

Her er nettsiden som jeg har forsøkt å lære teknikken fra. Synes Terri Pike har veldig flott forklaring og videosnutter som beskriver fremgangsmåten veldig godt og enkelt.

http://
www.feltinglessons.com/




Har jo strikket litt også da:


Emil på 5 er veldig opptatt av politi og brannvesen og han er så heldig å ha en "ordentlig" politiuniform, men han mangler jo en skuddsikker vest, så da laget jeg en .  Mønster - finnes ikke - så da har jeg diktet opp et selv etter å ha brukt bilder av slike vester som inspirasjon og utgangspunkt.  Den er strikket og tovet, og beltet har fått sneppert-spenne fra en gammel ryggsekk.  Har også bestilt sånt gult bånd med refleks som jeg skal sy på også.

Det er jo snart jul og litt flere strikkede gaver havner i gavekurven og bilder får dere ikke se nå. Hi hi.

Men dere kan få se et par Mini- Nessier som allerede er gitt bort.

En genser har det også blitt på Tinka. Den er strikket etter en Drops-oppskrift.

2 kommentarer:

  1. Så fine tova ting til flaske og såpe. Filting heter det vel. Det var flotte farger på det. Jeg har ikke prøvd slikt, men bare vanelig toving. Flott og se det i silke også :)

    SvarSlett
  2. Jøss! Så mye du har fått unna da!!

    Nydelige farger på tovingene! Og den politivesten var bare helt knall! Tipper den blir veldig populær...hihi

    Hundegenseren var også veldig fin!

    Beklager att jeg ikke har vært så aktiv på forume eller på bloggen i det siste...sliter med formen og jeg holder på med masse julegaveprosjekt som tar sin tid :P

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett