tirsdag 29. mars 2011

Pinneklirr...

får vel snart bytte tagbeskrivelse på denne, for jeg bruker jo bare pinner i tre (Symphony wood og bambus) og veldig sjelden pinner i metall, men nok om det...

For jeg rakk å ferdig jakken min slik at jeg kunne ta den med for bruk i forbindelse med helgens Tallin-tur. Jeg strikket Hooded Swing Jacket  jakken, som jeg har kjøpt oppskrift til via Patternfish.

Jakken strikket jeg i Drops Andes (65% ull og 35% alpakka) et deilig og mykt garn som jeg kjøpte hos Strikknett. Oversiktlig og grei nettbutikk med rimelige priser og rask service og levering.
Jeg brukte 11 nøster garn til jakken som jeg strikket i str. Medium. Knappene kjøpte jeg hos min lokale garnlanger på Elverum, men fytterakkern så dyre (121,- kr for 3 stk).  Har planer om å få kjøpt litt dunlerret for å lage for og sette på noen transparente trykknapper i tillegg, for jeg synes det kan være greit å få lukket den igjen litt mer enn bare øverst. Bildet er litt uskarpt men er tatt med mobilkamera.

 I tillegg får dere se min kjæres genser som endelig er ferdig og som han ble kjempefornøyd med. Den er strikket i Sterk fra Du Store Alpakka . Dette er også et mønster jeg har kjøpt fra Patternfish - Shawl Collar Pullover. Denne genseren ble påbegynt i påsken 2009 og er derfor mitt bidrag til UFO-konkurransen på NSF.

Akkurat nå lurer jeg litt på hva jeg skal finne på til min svigersønn som fyller 30 år den 18. april - for det må jo bli noe strikket. Har litt dårlig tid så det kan jo ikke bli noen jakke eller genser, men kanskje noen av dere har en idé om hva jeg kan lage til ham. Jeg vet at han ikke vil ha sokker og jeg er ikke noe flink med sokkestrikking så da behøver dere i allefall ikke forslå det.

Har også strikket en Claudia lue i Debbie Bliss Baby Cashmerino
og holder på med et skjerf hvor jeg har tatt flettemønsteret fra luen med i kanten. Skjerfet er ikke ferdig ennå da det er ganske sent å strikke (alle rettmasker strikkes i bakre maskeledd). Har planer om å lage det som et smetteskjerf, men vi får se hvordan det blir etterhvert. Har strikket omtrent 25 cm foreløpig.
Fargen som vises på luen er den som er mest korrekt.

3 kommentarer:

  1. Din cardigan ser supervarm och mysig ut. Jag måste helt enkelt lära mig sticka, det förstår jag nu! :)
    OJ tröja är också snygg, speciellt med den halsen. Gillar färgen skarpt.
    Du är duktig du!
    Kram

    SvarSlett
  2. Så mye flott du har laget da! Jakken var utrolig fin, og jeg digger knappene!!! Genseren var superfin den også, ser ut som den har veldig fin fasong. Jeg elsker luen, den tror jeg att jeg må strikke selv også! Nå gleder meg meg til å se sjalet ferdig! :)PC-veske i mariusmønster??? (Til svigersønnen)

    SvarSlett
  3. Så flotte prosjekter!! Særlig jakka var knallflott!

    SvarSlett