onsdag 15. september 2010

Som dagene går og litt annet

Bildet lånt fra Hedmark Fylkeskommunes nettsider.

Siden sist har det ikke skjedd så mye - vannlekasjen som var i gulvet mellom oss og garasjen er tettet, men venter fortsatt på å få reparert hullet i veggen og få satt ting tilbake på plass, det er trasig når man ikke får brukt vaskemaskinen fordi den står i motsatt hjørne av badet og tørketrmmelen står ute på stua.

I helgen som var var jeg hjemme, mens min kjære var på båttur med sønn,svigersønn og 4 barnebarn.  De hadde en kjempefin helg, med skattejakt og fisking.

Akkurat i disse dager legges siste hånd på utvelgelsen av luer til Månedens Luer på NSF og jeg har da også klart å oversette et par av oppskriftene til norsk.  Gyldenkron har også prøvestrikket et av oppskriftene men den var enkel å følge så den oversettes ikke.

Prøver nå å få ferdig den UFO'n jeg har holdt på med en stund - genseren til min kjære, det går treig for den er ganske kjedelig å strikke, selv om strukturen er fin, men det er bare rette og vrange masker hele veien. Er ferdig med bakstykket og nesten ferdig med forstykket og da går forhåpentligvis ermene og sjalskragen som en lek.

Jeg har planer om å strikke meg en tights for vinteren og i dag fant jeg garnet til oppskriften som jeg har tenkt å bruke. 
DSA Baby-Silk (80% babyalpakka og 29% silke) farge 333 (fargeprøve)
en mørk grå med blåskjær.
Oppskriften er Zarina Leggings designet av Phoenix Bess.
Den strikkes i glattstrikk nedenfra og oppover.

I disse dager legges også siste hånd på en gave som har medført aldri så lite arbeid og også litt detektivarbeid, men ting løser seg og gaven er snart ferdig. 

Akkurat nå sitter jeg i stua hos pappa'n min og prøver å slappe av etter en lang dag med husarbeid og klesvask. Det trengtes for jeg fikk ikke reist hit i forrige uke som var planlagt og det er nå 3 uker siden jeg var her sist.  Når jeg gikk av bussen i går ettermiddag regnet det i bøtter og spann, men i dag har vi hatt nydelig høstvær og sol.

Imorgen tidlig går turen tilbake til Oslo igjen, men håp om at vi snart får en håndverker på besøk for å reparere hullet i baderomsveggen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar