tirsdag 24. november 2009

Nå har jeg begynt på kurs

Ja nå har også jeg blitt student på mine "gamle dager.
Har begynt på kurs i NAV regi, forløpig har vi bare vært der i to dager men det ser ganske så interesant ut, det er alltid greit å få litt oppdatering i hvordan ting bør gjøres. Ting har endret seg i løpet av årene og den kutyme som gjalt for å søke nye jobb "i går" gjelder ikke lenger.
Går nå på kurs for å lære mere om hvordan man idag skal få ny jobb, hvordan "knuse" en stillingsannonse, hva bør man gjøre når man snakker med arbeidsgiver på telefon, sette opp en søknad, skrive CV etc etc.  Innenfor dette området har det skjedd mye og jeg føler at jeg pr nå er helt i bakleksa,gammeldags og helt håpløs. Vi skal gjennomgå søkeprosessen, intervju og hvordan CV bør se ut og hva som skal med.

Det blir spennenede å se hvilke resultater dette kan føre med seg, håper at jeg kan få en ny jobb og ikke bare havne som en i den store bunken som havner i søppla men at potensielle arbeidsgivere kan få øynene åpne for en som meg også.

Jeg gleder meg til fortsettelsen.

1 kommentar:

  1. Så flott at du liker kurset, da! =)

    Jeg har faktisk inntrykk av at stadig flere arbeidsgivere har fått øynene opp for voksne arbeidssøkere og deres positive fordeler som erfaring, kunnskap,, stabilitet, forutsigbarhet, arbeidsvilje og ansvarsbevissthet. Håper du får en jobb du vil trives med og der du blir satt pris på. Lykke til! Klem m

    SvarSlett