fredag 10. september 2010

NSF-treff og butikkbesøk hos Mauds Garn

I går møttes flere NSF'ere til treff i Oslo,det var skikkelig koselig å treffe Garnoman'en, Smarie, Lyta, Papirkurven og Ohrly. Vi møttes kl. 18:00 til butikkbesøk hos Maud's Garn, som har åpnet butikk i Strøget (Storgata 13) i Oslo.  Der fikk fi en hyggelig prat med damen i butikken og tafset, følt og snust på masse lekkert garn, de har garn i 2 etasjer og det fantes ikke en eneste liten tråd fra noen norske garnleverandører. I tillegg til tusenvis av lekre garnnøster, fantes knapper, sjalsnåler, perler og annet nyttig tilbehør for strikkere. NAM NAM.

Vi tafset, snuste, klemte og tittet til den store gullmedalje og de fleste av oss gikk ut med litt lettere lommebok enn da vi kom inn. Selv kjøpte jeg to hepler Evilla (8/2) i en lekker dyp lilla farge (disse hesplene veide nesten 500 gr tilsammen.  Dette garnet er planlagt brukt til å en veske som min datter ønsker seg.

Etter butikkbesøket gikk vi til Santinos hvor vi spiste et lett måltid, drakk kaffe, skravlet og strikket. Det ble en del bryllupssnakk for Papirkurven gifter seg nå i september.   Vi hadde noen hyggelige timer med masse strikkerelatert prat, til og med pinnene klirret  og sang litt etter at maten var fortært.

Jeg gleder meg og ser frem til neste treff.

3 kommentarer:

  1. Høres ut som et koselig besøk. Nesten som Fredagsstrikkeklubben

    SvarSlett
  2. ååh, jeg syns det er så urettferdig at det er på torsdager!
    Jeg og vil! men har kor den dagen...
    høres koslig ut, da. :)

    SvarSlett
  3. Ja Gyldenkron, det ble litt sånn Fredagsstrikkeklubben og det var kjempetrivelig.

    Anka - skal høre med jentene om vi ikke kan ta en annen ukedag innimellom.

    SvarSlett