torsdag 22. april 2010

Pinneklirr - denne gang om å bruke fantasien og håpe å lykkes.....










Her ser dere resultatet av å bruke litt av sin egen fantasi og fasinasjon for noe så vanlig som en veske. Har ikke peiling på hvor mange masker og hvor mange økninger/fellinger som er foretatt, for har som vanlig ikke benyttet papir og blyant for å notere. 



Møt Camilla (rosarød), Wilma (lavendel)og Nina (grå)




Den lille lavendelfargede begynte jeg med å legge opp fire masker og fordelte på 4 pinner, økte til 8 neste til 16 og da begynte jeg å øke 1 maske i hver side på hver pinne og når jeg syntes dfirkanten hadde blitt passe stor, tok jeg alle maskene på en rundpinne og strikket og strikket til jeg syntes den var høy nok. Lokket strikket jeg frem og tilbake og heklet på buekant i den ene langsiden før toving. Lokket ble sydd fast etter toving. Plukket opp masker i hver side og strikket noen pinner frem og tilbake før jeg gikk over til I-cord. Strikket i Pickles Abuelita Tjukk Merino farge lavendel.


Den rødrosa ble strikket omtrent på samme måte men der laget jeg en trekant som bunn før jeg plukket opp masker og strikket glattstrikk på rundpinne. Felte av noen masker i hver side slik at den fikk litt fasong før jeg felte av. Hanken ble laget som på den lavendelfargede og jeg plukket opp masker i bakre langside og strikket lokket frem og tilbake og felte av slik at den fikk en avrundet trekant form. Pynten har jeg heklet og sydd på etter toving. Strikket i Pickles Abuelita Tjukk Merino farge Vinterkinn, det lyse rosa er Debbie Bliss Pure Silk fargen er blek ferskenrosa.


Den grå vesken har en bunn som er strikket frem og tilbake og så har jeg plukket opp masker i kortsiden, oppleggskanten og den siste kortsiden og strikket rundt. Her har jeg økt i hvert hjørne slik at den skrår utover og bunnen blir da mindre enn resten av vesken. etter å ha strikket oppover et stykke flete jeg av noen masker i hver side. og laget 2 hull i hver kortside samt to hull i forsiden og baksiden slik at jeg kunne tre i båndet.
Lokket ble strikket og sydd på på innsiden av bakre langside før toving.
Etter toving strikket jeg en I-cord hank, strikket et pyntebånd i perlestrikk som jeg sydde fast i ytterkanten på lokket og samt et langt bånd som jeg tredde igjennom hullene før jeg knyttet en sløyfe i den ene siden. Denne er strikket i Iglo Soft fra Trysil Garn og båndene er i samme Debbie Bliss Pure Silk, som jeg har brukt i den rødrosa.


I tillegg så har jeg strikket litt på min kjæres genser, startet en Pickles Lavendel-jakke  i Pickles Abuelita Tjukk Merino i farge Gråpus til meg selv. I tillegg et lite hemlig prosjekt som skal gis bort og motager er ofte her å titter så derfor ikke noe bilde ennå. Utover dette har det blitt vårpuss på båten (sist helg), besøk hos pappa og jobb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar