mandag 11. januar 2010

Pinneklirr

Har fått laget en lue og pulsvarmere til min svigerdatters 40 års dag. Jeg brukte samme garn (Viking Balder)og mønster som jeg brukte til FOW Cowl'en hun fikk til jul.

"Modellen" på bildet er Foxy og her ligger hun i sengen som jeg laget til henne her om dagen, sånn helt i hurten og sturten. Bunnen har 4 lag 3 mm ullfilt og siden har 2 lag. I tillegg har jeg sydd langsgående maskinsømmer på siden slik at den skal bli litt stivere.







Denne lille matrosgenseren er strikket i Pickles Cashmerino, fargen er Myk grå og mønsteret har jeg hentet fra mitt Sublime hefte.  Bamsen er "matrosen" vår og heter Lille André. Jeg har lenge tenkt å strikke en matrosgenser til han og her er resultatet.

1 kommentar:

  1. Flott lue og pulsvarmere ;o) Også var jo matrosbamsen bare såååå søt da ;o) Ha en flott uke !

    SvarSlett