onsdag 18. mars 2009

Pinneklirr

Ny dag med nye muligheter:


Dåpskjole





Har startet opp med mitt langtidsprosjekt - Dåpskjole - dette blir en erstatning for den som har vært brukt i familien i mange år og som etterhvert er blitt trådslitt, slaskete og lite pen. Den nye modellen blir en dåpskjole med mønster fra Sandnes Tema 02 Baby heftet og jeg synes den er veldig enkel og stilfull. Den strikkes i Mandarin Petit fra Sandnes. Modellen strikkes i i glattstrikk og "stripene" lages ved at masker raknes helt ned fra livet og til oppleggskanten og overdelen strikkes i Dobbelt perlestrikk og den skal pyntes med kremfargede perler og silkebånd.







I går kveld fikk jeg endelig festet trådene i mine sokker strikket i Mirasol fra DSA. Det er mitt aller første par strikket med hælfelling. Jeg har alldri fått til dette før så alle mine tidligere sokkepar har vært tubesokker men nå har jeg fått det til jeg også!! Hurra for meg.






Her er det siste paret med lommetøfler strikket i Viking Naturgarn. Trådene er festet men mangler knapper ennå. Må finne noen først.




Så idag begynner helgevasken med støvsuging o.l. Må ta det litt sånn pø om pø for jeg er sykemeldt for tiden og har fått beskjed om at jeg ikke skal gjøre noe (haha), det er lett å si det for legen, men ikke så enkelt å etterleve. Mannen min er kjempeflink han men når jeg nå først er hjemme så prøver jeg så godt jeg kan i allefall.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar