onsdag 25. februar 2009

NOSTALGIA

Har etter mange år nå begynt å gå igjennom alle strikke og hekleoppskrifter som min mor har brukt (mulig at noen av de eldste er etter min bestemor også), dette er oppskrifter på en del av det hun har brukt når hun strikket og heklet til seg selv, min far og til min søster og meg når vi var barn. En del av disse har hun brukt og strikket til våre barn også.

Dette er oppskrifter fra tidlig 60 tall og til midten av 80 tallet. Har tenkt å scanne oppskriftene slik at jeg eventuelt kan legge disse ut i bloggen min dersom det er noen som kunne ha interesse av å strikke slike nostalgiske ting. Det er oppskrifter både til voksne og barn i denne samlingen og mange av plaggene husker jeg godt fra jeg var liten, sokker, strømpebukser, genesere, luer, votter, sjal og vester. Her er oppskrifter på hekling av duker og brikker. Det er oppskrifter både i orginal og utklipp fra ukeblader.
Et par av de orginale oppskriftene inneholder ikke bare håndstrikkmønster men også det samme møsteret for strikkemaskin.

Scanningen er en ganske langdryg jobb og vil ta litt tid men jeg har bestemt meg for at dette må gjøres.

Du finner Nostalgia-oppskriftene mine på venstre side her i bloggen.

1 kommentar:

  1. Så flott at du har oppskrifter da:-) Skjønner godt at man tenker på opphavsretten, men kan du ikke bare legge ut bilder av de oppskriftene du har, og så kan vi sende PM til deg når vi har sett bilder?
    Synes det er kjempeflott at du gjør dette, og retro-strikk er jo in nå!

    SvarSlett