torsdag 26. februar 2009

Je er i Ælvrom je....

Ja så er jeg i Elverum, her er det skikkelig vinterføre og når jeg ankom i går kveld snødde det digre kjærringer.

I stod jeg opp kl. 06:00, og etter et besøk på badet var det tid for kaffe og avisen. Så ble skittentøyet sortert og vaskemaskinen ble satt i gang. Etter frokost var det å dra frem støvsugeren og støvkluten før alle gulvene ble vasket. Badet ble også vasket etter alle kunstens regler. Sengetøy ble tatt av før dyner og puter endte ute på baklongen for en skikkelig luftetur.

Pappa dro "på jobben" (sitt daglige kafebesøk med løsning av verdensproblemer og diskusjoner om hvem som har gjort ditt og datt og hvem som ..... ja dere vet).

Så mens han var der fikk jeg unna hengt opp en runde med klesvask mens den andre allerede var igang i maskinen.

Spiste lunsj i ensom majestet mens salmiakk og grønnsåpelukta svevet rundt meg.

Etter lunsj var det tid for VM på ski, så at jentene ble nr. 4 og kombinertgutta ble nr. 3.

Klesvaskrunde 2 ble ferdig og hengt opp samtidig som pappa kom hjem for å sove lunsj. Han sover ganske mye innimellom slagene, men det er kanskje ikke så rart for han er jo 87 og en gammel mann.

Innimellom alle disse gjøremål fikk jeg lagt opp og begynt på en sokk, men det ble bare tull for jeg kom ut av mønsteret hele tiden så, jeg la dette pent ned i posen igjen, det er en mystisk oppskrift med masse kast og 2 sammen med diverse innimellom, så jeg får vente med disse til jeg kommer hjem igjen, så da blir det å starte på Ole-Jørgens tøfler istedet. Disse skal toves og strikkes med dobbelt Eskimo. Etter bildet å dømme skal det bli slippers og jeg har allerede bestilt en såle som skal sys på etter at de er ferdig tovet.

Nå får jeg gi meg for mitt mobile bredbånd kræsjer med jevne mellomrom så jeg må starte opp igjen og igjen.

God kveld til dere

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar